Cu siguranta de 100% afirm ca va amintiti de campania Maggi, cea cu inimioarele lipite pe geam. E adevarat, a trecut ceva timp de atunci (campania s-a desfasurat intre februarie si aprilie 2005), dar sutele de „inimioare” rosii inscriptionate Maggi nu pot fi asa usor sterse din memoria „colectiva”. Campania a creat o adevarata nebunie: pliante in cutiile postale, ferestre decorate mai ceva ca la sarbatorile de iarna, discutii aprinse „contra” pe forumuri (vezi Softpedia) sau prin troleibuze… La ceva vreme de la demararea campaniei, aud in metrou despre „concursul Knorr”: „Ba, stii care-i faza cu astia de la Knorr? Iti dau 10.000 de euro pentru fiecare geam Maggi spart”… Merita, daca stai sa te gandesti ca premiul cel mare la Maggi era de 1000 de euro si, in plus, salvai si ceva din peisajul urban :).

Cifre? 80% din populatia urbana a primit in 2005 in cutia postala pliantul cu inimioara Maggi si informatii detaliate despre campanie*.

Cat credeati ca putea trece pana sa apara o noua isteria de acest fel? Ei bine, n-a trecut mult, pentru ca din iulie pana in septembrie 2007, geamurile romanilor au fost „amenintate” de acoperirea cu un alt pliant, de aceasta data ceva mai albastru: „Kanal D”. Ufff… o vom fi luat de la capat! Si nu ma asteptam sa fie cu nimic mai prejos decat Maggi! Mare mi-a fost insa mirarea cand in vara, intr-un catun din nordul tarii, in judetul Suveava, pe geamul unui bordeias ce mai-mai sa se darame la urmatoarele inundatii vad afisul albastru pe care este inscriptionat (cu o ironie amara in acest caz) „Kanal D-Simte si traieste!”.

Si atunci ma intreb: nu cumva tot ce fac aceste campanii este sa scoata la fereastra saracia?! Oameni din locuri pe unde caravanele Maggi sau Kanal D nu aveau cum sa treaca vreodata pentru simplu motiv ca organizatorii nu stiau de existenta lor (decat daca au avut bunici prin acele locuri) isi lipesc pe geamuri cartoane pe care scrie: „Aici locuiesc saraci. Asteptam castiguri peste noapte”…

P.S.: Poate am judecat gresit: publicatia Suceava News anunta in august 2007 ca 20 de suceveni au fost premiati de caravana Kanal D. Poate ca locuitorii bordeiului se afla printre ei.

*Sursa: Gardianul, 18 aprilie 2005, autor: Marius Stefanescu.

Anunțuri