Etichete

, ,

15% dintre români nu au în casă nici măcar o carte, conform Barometrului de Consum Cultural pentru 2006.

Dintr-un articol interesant despre piaţa de carte din România aflu că în ţară există 2.500 de edituri, dintre care 400 sunt active. Ei bine, în acest an la cea de-a XIV-a ediţie a Târgului Internaţional Gaudeamus– Carte de învăţătură, au participat aproape 450 de edituri (edituri româneşti- 170, edituri străine cu stand propriu sau în stand naţional- 43, edituri străine reprezentate la târg de agenţii de difuzare româneşti- 50, instituţii de învăţământ româneşti- 22, instituţii de învăţământ străine- 16 etc.).

Târgul s-a deschis miercuri, iar astăzi se află în ultima zi de desfăşurare. Am hotârăt să merg vineri, ca să evit aglomeraţia de weekend. Foarte bine, pentru că nu am experimentat îmbulzeala de sfârşit de săptămână (după ce am păţit anul trecut, am zis că mai bine nu!)! Am prins, însă, aglomeraţia de vineri! 22.000 de persoane au vizitat în această zi Târgul…şi eu, în cele patru ore de slalom printre standuri, trebuie să fi văzut cel puţin 1000.

În acest an, pentru mine aventura „Gaudeamus” poate fi rezumată astfel:

  • Carte cumpărată din bibliografia pentru licenţă: Maurice Mouillaud, Jean François Tétu- Presa cotidiană, Ed. Tritonic.
  • Carte din bibliografia pentru licenţă pe care am găsit-o, dar despre care am spus că mai poate aştepta (preţul ei la Târg era aproximativ acelaşi ca în oricare librărie): David Randall- Jurnalistul universal, Ed. Polirom.
  • Carte pe care pur si simplu nu am mai putut să o las din mâna, odată ce am găsit-o: Alexandru Paleologu, Despre lucrurile cu adevărat importante, Ed. Polirom.
  • Cartea preferată (pe care mi-am dorit mult să o cumpăr, dar care avea preţul mai mare decât dorinţa mea de a o avea în acest moment): Antoine de Saint-Exupery- Micul Prinţ, Ed. Rao. O părticică din sufletul meu (hi-hi!) a rămas la standul Rao.
  • Cartea cu cel mai frumos titlu: Filip Florian- Degete mici, Ed. Polirom. Nu am cumpărat-o pentru că nu m-a încântat subiectul.
  • Cartea pe care mi-aş fi dorit cel mai mult să o găsesc: Boris Vian- Spuma zilelor, Ed. Humanitas. Nu o avuseseră deloc la Târg cei de la Humanitas.
  • Carte despre care nici nu ştiam, dar al cărei subiect m-a convins şi am cumpărat-o: Sergiu Singer- Pioneze şi hârtie albastră, Ed. Humanitas.
  • Carte despre care mă întreb şi acum de ce am cumpărat-o: Jim Crace- Cămara diavolului, Ed. Humanitas.
  • Carte pe care eram sigură că o găsesc, dar surpriză- se epuizase din prima zi a Târgului: Richard Bach- Pescăruşul Jonathan Livingston, Ed. Humanitas.
  • Carte pentru prieteni: Colecţia „Supă de pui pentru suflet„, Ed. Amaltea. Şi acesta cu stocul epuizat. Se pare că am venit prea târziu! (şi totuşi nu era decât a treia din cele cinci zile de târg).

Concluzie: în acest an, Târgul Gaudeamus m-a facut să cred că nu merită să schimbi 3 mijloace de transport pentru a-l vizita. Reduceri infime, lume multă, standuri înghesuite şi cu ofertă limitată de carte, imposibilitatea de a le vedea pe toate.

Sugestie pentru organizatori: în anii viitori luaţi în considerare ideea de a amenaja o garderobă. Aş fi cumpărat încă cel puţin patru cărţi dacă nu ar fi trebuit să car după mine paltonul.

P.S.: Mâine îmi iau din prima librărie în care intru „Bărbaţii sunt de pe Marte, femeile sunt de pe Venus” a lui John Gray. Se impune o nouă lectură a ei…doar „desperate times call for desperate measures” :D.

